Genz Benz G-Flex 212

Na této stránce se dočtete vše podstatné o mém reproboxu:

 

 

Hned ze začátku se musím trochu zastydět. Do té chvíle než jsem si zahrál na tohohle drobka, jsem netušil,že reprobox může mít takový zásadní podíl na celkovém zvuku. Vždy jsem si myslel že když někde jsou legendární Celestiony tak to musí být O.K….ale ouha! Bedna s Celestiony je jen standard!

 

 

 

Tady je test z Muzikusu, který psal Mirek Mach skvělý kytarista dnes už legendární skupiny Arakain. Do jeho slov jsem si dovolil občas vložit komentář, který je oddělen jinou barvou.

(Čtěte také: Kytary v UV ovládl Genz-Benz)

 

Mirek Mach : GB 212G–Flex je, až na pár výjimek, klasickou dvoureproduktorovou bednou. Z jakého materiálu je vyrobena, se bohužel nedovíme ani na stránkách výrobce, ale poklepem po celém jejím povrchu jsem nezjistil nic, kvůli čemu bych ji nemohl přirovnat k solidnímu kusu nábytku. Piko : Tak stím bych si dovolil souhlasit,je to opravdu krásný kus nábytku,i když ženy mohou mít jiný názor, po týdnu „vystavování“ v obýváku,mne stím moje drahá polovina vyhodila. Dílenské zpracování je na vysoké úrovni – vše na sebe doléhá, jak má, nikde žádný nedotažený vrut nebo nedejbože, aby některý nesl stopy po šroubováku... Tak tady bohužel s Mirkem nemohu souhlasit našel jsem jeden nedotažený vrut,který drží ochranou mřížku,ale zpravila to půl minuta práce (že by v USA začali zaměstnávat číňany? Bedna je vyrobena ve státě Arizona ve městě Scottsdale) Prostě na bednu je radost pohledět, není to žádný low-end. Kromě přední stěny je celá potažena černou polohrubou koženkou a chráněna osmi černými kovovými rohy. Většinu přední stěny zabírají dva dvanáctipalcové 75W reproduktory GBE 1240–V75, o kterých se na stránkách firmy dozvíme dále pouze to, že jsou vyrobeny v Anglii. Hm tak více jsem taky nikde nenašel, ale zjistil jsem, že špičkové repráky nemusí být jenom všemi vychvalované (donedávna i mnou) Celestion V30. Reproduktory jsou k bedně přišroubovány zepředu na zalomené ozvučnici, takže oba reproduktory hrají trochu do stran mimo osu reproboxu, čímž se o něco zvětšuje vodorovný vyzařovací úhel. Pod reproduktory jsou čtyři bassreflexy o průměru zhruba sedm centimetrů a celá přední strana je pak překryta kovovou síťkou. Na zadní straně nalezneme mírně zapuštěnou plastovou destičku se čtyřmi zdířkami jack 6,3 mm, které umožňují použití jak stereofonního, tak monofonního zesilovače. Při mono zapojení je navíc možnost připojit k bedně ještě jednu. Připojení je trochu neintuitivní  protože stereo zapojení se zapojuje do dvou levých jacků a napravo je jack na připojení další bedny.Já bych to dal tak, že levý vstup bude  vlevo a pravý v pravo  Kromě těchto čtyř jacků už na zadní straně není nic, tedy ani žádný přepínač na změnu ohmáže či režimu mono-stereo. Toto pojetí mám raději, nepoužívané zdířky mohu přelepit izolepou, čímž se propojení se zesilovačem stane naprosto blbuvzdorné, a také se nemusím bát, že mi někdo zastrčí zesilovač do špatně „přepnuté“ bedny. Nehledě na to, že takový přepínač určitě nebude mít nulový odpor. Krásná věta! Škoda jen, že destička se zdířkami je zapuštěna pouze necelé dva centimetry, konektory připojených kabelů tak zbytečně trčí do prostoru a říkají si o malér. A můj záporný postoj k tomuto nešvaru nezmění ani fakt, že to takhle dělá většina výrobců.

V bočních horních hranách jsou umístěna plastová ucha na přenášení a za toto řešení musím výrobce pochválit. Nejenže se takhle bedna skvěle nosí i jedním člověkem, ale nemusíme mít starost ani o svá zápěstí (někdo na nich dokonce nosí hodinky či náramky...). Trochu hůř se nosí do točitých schodů Ještě nám zbývá otočit bednu vzhůru nohama a – kromě čtyř gumových nožek tu nic jiného k vidění není. Já jsem tam už narval kolečka.

Zvuk

Testování reproboxu probíhalo v téměř nejlepších možných podmínkách (nejužitečnější test je přímo v nahrávacím studiu), totiž při zvukové zkoušce a následném koncertě. Já jsem jí zkoušel u mne v „minipseudostudiu“ a na zkušebně. Chystám se jí zapojit 18.6. na motosrazu v Nýrsku kam nejede naše PA kde vozíme můj Engl 4x12 Po zapojení boxu k zesilovači jsem byl okamžitě překvapen, s jakou bravurou, artikulací a tlakem bedna zvládá „hutné metalové riffy“. Je pravda že jsem měl ten samý pocit asi i trochu šok! Dokonce i zkusmé přidání basů „až nadoraz“ nedělalo „džíbíčku“ žádné potíže. 
Tak to jsem taky zkoušel a fakt se nic nepříjemného neozývalo Stále mělo neuvěřitelně srozumitelný přednes, žádné huhlání nebo snad dokonce přebuzení se nekonalo. Naopak, basy byly vyzářeny přesně těmi správnými frekvencemi, které šťouchají do žaludku. Kvalitou nezaostávaly ani středy a výšky, které ani s ušima přímo v ose reproduktoru nijak nebolely, což, jak známo, není u kytar nic samozřejmého. No nesměl bych dát můj Engl 840/50 naplno,jinak by to asi hodně bolelo  Trochu jsem si dělal obavy, jak se díky čtyřem bassreflexům podaří tento box nazvučit, ale ukázalo se, že mé obavy byly naprosto neopodstatněné. Už delší dobu Mirka zvukař Ondra Martínek zvučí přímo z linky tak nevim jestli nenastal časem problém Takže... po několika minutách hraní jsem byl rozhodnut – tuhle bednu si musím koupit! Pocit ze zvuku, jaký mě z pouhých dvou reproduktorů obklopil, se dá jen těžko popsat. Nejblíž skutečnosti asi bude, když řeknu, že jsem si připadal jako bych omládl o deset let. Myslím si,že kdyby moje prsty uměly zahrát to co Mirkovy asi bych taky omládl   Perfektní přednes na všech frekvencích, neuvěřitelně čistá artikulace i při záměrně přehnaných basech, zvuk správně vrčivý, ale přesto velice kultivovaný, velmi rychlá odezva na hru (jako by bedna chtěla tón vyzářit dříve než jej zahraju), zvláštní myšlenka… nadstandardní hlasitost ve srovnání s jinými boxy. Až se tomu nechce věřit, že by tento mrňous oplýval samými superlativy. Ale nemohu jinak, zápory jsem při testování hledal velmi pečlivě, ale nějak se mi nepodařilo žádné nalézt. Ještě přidám jednu superlativu kterou Mirek nezmínil, vzhledem k tomu že box má umístěná madla v horních rozích a je o něco hlubší než většina 2x12,perfektně na něm sedí jakýkoli rack. Nehrozí žádné kolíbání na rukojeti, nebo převažování. Pro majitele racků,mohu jen doporučit.

Dodatek po měsíci používání

Od doby koupě je se mnou bedna na každém koncertě a stále na ní nemohu najít žádné nedostatky. Potenciálním zájemcům ale přesto musím sdělit: kmitočtový rozsah bedny je posazen poněkud níž, takže jestli prahnete po zvuku Joe Satrianiho nebo podobném, tento box nebude pro vás tím pravým. Jestli je ale vaší modlou např. zvuk Johna Petrucciho, pak vám GB 212G–Flex mohu jenom doporučit.

 

Na závěr mohu napsat že je to velmi povedená bedna a na to že to je pouze 2x12 mohu jí směle srovnat s mou dosavadní jedničkou Engl 4x12 disponující čtyřmi Cestiony V30.Časem budu porovnávat a uvidíme jestli se třeba G-Flex 2x12 nestane mojí No.1. (To by teprve měli kluci od zvuku radost!...kdyby se ke mně připojil kolega Dan, to by bylo v chladném náklaďáku místa!)

 

 

 

 

Fotky-Genz Benz G-Flex 212